divendres, 6 de gener del 2017

Com afecta la lateralitat esquerrana en la vida de les persones.

La primera activitat que faig de bon matí, després de llevar-me és anar a esmorzar. Arribo a la cuina i vull obrir la nevera per treure l’ampolla de llet. Trobo la porta tancada i òbviament s’obre cap a la dreta.      
Davant d’aquestes situacions he de reflexionar un breu instant i haig d’utilitzar la mà dreta. Aboco la llet en una tassa amb un estampat del qual mai puc gaudir ja que quan agafo la nansa –com que està col·locada a la dreta- he de gira-la per poder beure.
Un altre problema amb el que he conviscut ha sigut que quan era petita arribava a l’escola i teníem classe a l’aula de música. La majoria de cadires tenien la tauleta a la dreta, per tant havia de girar el meu cos per poder escriure correctament ja que no hi havia cadires amb taules d’esquerrans per a tots els nens de l’escola.
Algun cop a l’aula hem hagut de calcar algun que altre mapa i per fer això he tingut problemes ja que no veig el que vaig escrivint, tota la mà queda bruta de tinta i la vaig estampant per tot el paper. 
En algunes altres ocasions hem hagut de retallar alguna figureta i si jo no em portava les messes tisores especials anava malament, ja que m’és impossible utilitzar les convencionals perquè tenen la fulla especial per tallar amb la mà dreta. Aleshores m’espero a fer-ho en arribar a casa i utilitzar les MEVES tisores, les d’esquerrans.  El mateix em passa amb les maquinetes, el llapis rellisca!
A l’hora de dinar m’encarreguen pelar les patates però jo amb aquest instrument no puc realitzar bé l’acció. Moltes vegades, la meva família, m’ha fet classe per aprendre’n, fins i tot m’han tractat de “patosa”. Quina culpa en tinc jo que la serra quedi a la part de dalt?

Després de menjar em tanco a treballar amb l’ordinador i em pregunto;  Per què el ratolí està a la dreta?. Jo ja he après a utilitzar-lo amb aquesta mà però, i el botó de l’enter i els números? També son a la dreta! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada